Grafika 3D
 
  Zarejestruj się
::  Newsy  ::  Pliki  ::  Twoje Konto  ::  Forum  ::
Menu
· Strona główna
· Forum
· Linki
· Lista u?ytkowników
· O nas...
· Pliki
· Statystyki
· Twoje Konto
Tutoriale
· API
· Matematyka
· Teoria
· Direct3D
· OpenGL
· Techniki
Kto Jest Online
Aktualnie jest 37 gość(ci) i 0 użytkownik(ów) online.

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj
Grafika 3D: Forum

Grafika 3D :: Zobacz temat - B?dy w tutorialu Direct3D
Zaloguj Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj
Strona po?wi?cona programowaniu grafiki 3D

Forum Grafika 3D Strona Główna -> B??dy, b??dy... -> B?dy w tutorialu Direct3D
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
B?dy w tutorialu Direct3D
PostWysłany: Pią Lip 30, 2004 5:54 pm Odpowiedz z cytatem
t_ziel
User
User
 
Dołączył: Jul 28, 2004
Posty: 30
Skąd: Marshland




W tutorialu DirectX (Tutoriale - Direct3D - Prymitywy) na stronie:
http://dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_tutorial&nr=39
znalaz?em b?dy:

1.
Jest:
if( FAILED( g_pd3dDevice->CreateVertexBuffer( 3*sizeof(CUSTOMVERTEX), 0, D3DFVF_CUSTOMVERTEX, D3DPOOL_DEFAULT, &g_pVB ) ) )
Powinno by?:
if(FAILED(g_pD3DDevice->CreateVertexBuffer(3 * sizeof(CUSTOMVERTEX), 0, D3DFVF_CUSTOMVERTEX, D3DPOOL_DEFAULT, &g_pVB, NULL)))
Komentarz: Brak "NULL" jako ostatniego argumentu funkcji.

2.
Jest:
if( FAILED( g_pVB->Lock( 0, sizeof(g_Vertices), (BYTE**)&pVertices, 0 ) ))
Powinno by?:
if(FAILED(g_pVB->Lock(0, sizeof(g_Vertices), (void**)&pVertices, 0)))
Komentarz: Zamiast "BYTE**" powinno by? "void**".

Dodam, ?e b?dy wyst?puj? tylko i wy?cznie na stronie WWW. Kod ?ród?owy do tutoriala jest w porz?dku.

Pozdrawiam
t_ziel

_________________
I'm stuck and cold.
I'm stuck and cold in Marshland.
I'm stuck and cold where life is
Plentiful but nothing lives.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Tlen WP Kontakt
 
PostWysłany: Sob Lip 31, 2004 8:06 am Odpowiedz z cytatem
Domino
Site Admin
Site Admin
 
Dołączył: May 20, 2004
Posty: 393
Skąd: Kraków




Hymm, no ale zwaz na to, ze te przyklady sa pod DX 8 a nie 9. Wiec to akurat zostaw w spokoju.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
PostWysłany: Sob Lip 31, 2004 12:47 pm Odpowiedz z cytatem
t_ziel
User
User
 
Dołączył: Jul 28, 2004
Posty: 30
Skąd: Marshland




Racja, wersje mi si? pomiesza?y! Smile

Ale dodam jeszcze, ?e jak zamieni?
g_pd3dDevice->SetVertexShader( D3DFVF_CUSTOMVERTEX );

na:
g_pd3dDevice->SetFVF( D3DFVF_CUSTOMVERTEX );

to mamy ju? wersj? 9 Cool Very Happy

_________________
I'm stuck and cold.
I'm stuck and cold in Marshland.
I'm stuck and cold where life is
Plentiful but nothing lives.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Tlen WP Kontakt
 
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 10:20 pm Odpowiedz z cytatem
NPS
User
User
 
Dołączył: Feb 24, 2007
Posty: 12




No w?a?nie, propos tych wersji 8 i 9 - w tutkach opisujecie wersj? 8 i w downloadzie s? programy do ósemki, ale jak ?ci?ga?em teraz SDK (bo dopiero teraz trafi?em na t? stron?), to jest to ju? 9. Nie mogliby?cie zmieni? tego na dziewi?tk? (przynajmniej programów przyk?adowych w downloadzie) albo dorzuci? wersji programów dla wersji 9?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 10:42 pm Odpowiedz z cytatem
LOS
Site Admin
Site Admin
 
Dołączył: Jun 11, 2004
Posty: 368




NPS napisał:
No w?a?nie, propos tych wersji 8 i 9 - w tutkach opisujecie wersj? 8 i w downloadzie s? programy do ósemki, ale jak ?ci?ga?em teraz SDK (bo dopiero teraz trafi?em na t? stron?), to jest to ju? 9. Nie mogliby?cie zmieni? tego na dziewi?tk? (przynajmniej programów przyk?adowych w downloadzie) albo dorzuci? wersji programów dla wersji 9?
Eeee...?? Po co? To jest banalnie latwe, masz opisane w tym temacie co nalezy zrobic. No i jeszcze numerek 8 na 9 nalezy zmienic. =]
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 5:35 pm Odpowiedz z cytatem
Barto
 
Dołączył: Jan 10, 2009
Posty: -1




tutek o macierzach:
Wyskakuj? mi dziwne b??dy a mianowicie:

30 E:\Dev-Cpp\include\d3dx8mesh.h:15, from E:\Dev-Cpp\include\d3dx8.h In file included from E:/Dev-Cpp/include/d3dx8mesh.h:15, from E:/Dev-Cpp/include/d3dx8.h 1
E:\Dev-Cpp\include\d3dx8.h:30, from main.cpp from E:/Dev-Cpp/include/d3dx8.h:30, from main.cpp
1 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp from main.cpp
240 E:\Dev-Cpp\include\dxfile.h stray '\26' in program
E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp In function `void SetupMatrices()':
148 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp [Warning] taking address of temporary
149 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp [Warning] taking address of temporary
150 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp [Warning] taking address of temporary
E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp In function `void Render()':
168 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp [Warning] taking address of temporary
176 E:\Prace 3d\Lekcja 4\main.cpp [Warning] taking address of temporary
E:\Prace 3d\Lekcja 4\Makefile.win [Build Error] [main.o] Error 1


Niewa?ne czy pisa?em sam czy uruchomi?em kod do??czony do przyk?adu. Linkuje biblioteki podane w do??czonym kodzie:

#pragma comment(lib, "d3d8.lib")
#pragma comment(lib, "d3dx8.lib")
#pragma comment(lib, "winmm.lib")

Tyle ze zamiast "d3dx8.lib" mam "d3dx8d.lib" ale czyta?em ?e to jedno i to samo. Albo jestem jaki? s?abszy albo cos jednak jest nie tak.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 7:40 pm Odpowiedz z cytatem
LOS
Site Admin
Site Admin
 
Dołączył: Jun 11, 2004
Posty: 368




d3dx8d.lib - wersja debug, a bez tego "d" na koncu to release.
O ile sie nie myle to Dev-Cpp musi miec jakies swoje liby o roz. "*.a", a tutoriale sa pisane pod MS Visual. Mozesz pobrac ze strony MS.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 3:29 pm Odpowiedz z cytatem
Barto
 
Dołączył: Jan 10, 2009
Posty: -1




... a nie mozesz mowic po polsku?? ;|
ze d3dx8d.lib czy tam d3dx8.a jest zle i mam pobrac d3dx8 bo inaczej nie bedzie dzialac? zamiast zwyklego wskazania otrzymuje jakis belkot... t?umaczenie jakiegos "d" ktore nie pomoze mi w problemie...

tak czy inaczej dziekuje...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
B?dy w tutorialu Direct3D
  Forum Grafika 3D Strona Główna -> B??dy, b??dy...
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
  
Username:      Password:     

~ or ~
Register

  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Forums ©
Nasze newsy s� w RSS: backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.09 sekund

:: Layout strony został stworzony przez www.nukemods.com w oparciu o styl phpbb2 Helius, którego autorem jest Cyberalien ::